stel een vraag

COACHING VAN KINDEREN EN JONGEREN

Sarah Storme

Ik ben  opgeleid als sociaal cultureel werker  aan de Artevelde Hogeschool in Gent. Ik volgde verschillende opleidingen  in het werken met creatieve methodieken waaronder ook de opleiding creatieve agogisch coachen bij Balans (centrum voor agogische vorming en opleiding).  Daarnaast volg ik de opleiding  systeeminterventies en gezinsbegeleiding in C.S.G. (centrum voor studie van het gezin, Maryse Engel)

Op methodisch vlak haal ik  inspiratie uit mijn ervaring in het jeugdwerk.  Na meer dan 7 jaar professioneel actief te zijn in het jeugdwerk heb ik zeer veel ervaring in het begeleiden van kinderen en jongeren.  

COACHING VAN KINDEREN EN JONGEREN 

Of je nu klein bent of groot, jong of oud, dik of dun…. Elke dag opnieuw gebeuren er zoveel dingen die ‘iets’ met ons doen.  We denken over die dingen, voelen van alles en willen nog veel meer.

Net als iedereen denken kinderen en jongeren elke dag over de grote en kleine gebeurtenissen.  Ook kleine kinderen en grote jongeren hebben behoefte om  hun gedachten, gevoelens en wensen op de één of andere manier een plaats te kunnen geven en hierover te communiceren met anderen. 

Omdat de stroom der gebeurtenissen nooit zal eindigen vind ik het belangrijk dat kinderen en jongeren hun eigen manier vinden om met al die dingen die vanbinnen gebeuren, naar buiten te komen.  

De speelse en ervaringsgerichte coaching  in communicatieve vaardigheden helpt kinderen en jongeren om eigen taal te vinden voor alles wat ze willen delen met anderen. 


Op zoek gaan naar ‘je eigen manier’  zal voor ieder kind of ieder jongere altijd anders verlopen, maar bij alle begeleidingen  zal het kind of
de jongere zelf aangeven hoe en op welk tempo dit verloopt.

Ik begin met een speelse kennismaking waarin ik op zoek gaan naar wat het kind of de jongere graag doet en bezig houdt.  Ik neem de tijd om een emotioneel veilige sfeer te ontwikkelen en de veranderingswens van kind of jongere te onderzoeken.

Stapje voor stapje gaan we samen verder op zoek naar wat hij/zij wil naar buiten brengen.  We experimenteren samen met verschillende vormen van expressie en reflecteren over onze belevingen.